PKP Intercity zamówiły kolejne 118 automatów z napojami i przekąskami. Trafią one do 45 wagonów i 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Docelowo automaty uzupełnią ofertę gastronomiczną we wszystkich pociągach kategorii InterCity przewoźnika.
Maszyny z napojami i przekąskami w pociągach PKP Intercity zapewniają pasażerom dostęp do produktów spożywczych przez cały czas trwania podróży. W automatach można kupić m. in. zimne i ciepłe napoje. Są też przekąski – krakersy, batony i musy dla dzieci. Przewoźnik zamierza umieścić w każdym pociągu kategorii IC po dwa automaty: jeden z napojami zimnymi i przekąskami oraz drugi z napojami ciepłymi. We wszystkich maszynach płatności można dokonywać jedynie za pomocą karty.
Prowadzony od czerwca pilotaż pozwolił na wypracowanie zasad funkcjonowania, sprawdzenie skali zapotrzebowania i przygotowanie do prowadzenia usługi w docelowym zakresie. Po pozytywnym wyniku pilotażu PKP Intercity zdecydowały się skorzystać z opcji na dostawę 118 automatów do 45 wagonów wielofunkcyjnych COMBO i 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Usługa obejmie serwis techniczny automatów przez kolejne 48 miesięcy. Automaty trafią też do modernizowanych wagonów przez FPS H. Cegielski i Remtrak. Dodatkowe maszyny do sprzedaży napojów i przekąsek powinny się pojawić w pociągach PKP Intercity w ciągu 11 miesięcy, czyli do listopada 2025 roku. Dostawcą maszyn, wyłonionym w ramach przetargu, jest firma Quattro Sp. z o. o.
Pozytywne recenzje pasażerów
Wśród pasażerów podróżujących pociągami z automatami przewoźnik przeprowadzał ankiety, by zebrać opinie o nowych urządzeniach. Aż 81% badanych wskazało, że jest zadowolonych lub raczej zadowolonych z dokonanego w automatach zakupu. Najwyższą ocenę, na siedmiostopniowej skali, przyznało 42% badanych. Tyle samo osób zadeklarowało chęć ponownego skorzystania z maszyn. Aż 85% uważa, że zakup w automacie jest łatwy lub raczej łatwy.
Ankietowani chcą, aby automaty z napojami i przekąskami znalazły się również w innych pociągach. Aż 60% respondentów to zdecydowani zwolennicy tego rozwiązania. Jako najczęściej kupowane w automatach produkty ankietowani wskazali: batony – 54%, kawę z mlekiem – 51%, wodę – 38% i paluszki oraz krakersy – 27%. Wyniki te wskazują, że automaty są dobrze odbierane przez pasażerów i stanowią skuteczny sposób na zapewnienie dostępu do przekąsek i napojów na pokładzie pociągów w sytuacjach, gdy nie ma wagonu gastronomicznego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.